Baise Ma Hache 2019

Následující rozhovor s francouzskou blackmetalovou kapelou Baise Ma Hache (BMH) byl v loňském roce publikován na polském metalovém webzinu Chaos Vault. Z polštiny jej pro Astraeu přeložil náš externí spolupracovník E. X.

1. Sláva! Děkuji za souhlas s tímto rozhovorem. Jaké je počasí ve francouzských Alpách? Začněme tedy od začátku. BMH je docela mladá kapela. Kdy se zrodila myšlenka na založení kapely?

Sláva tobě! Právě jsme se před několika týdny vrátili z Virginie (USA). Skvěle strávený čas s našimi apalačskými bratry!

Podruhé jsme hráli na „LUPINE EQUINOX CONCLAVE“. Koncert byl organizovaný na území Vlků z Vinlandu v Ulfheimu.

Během této doby jsme také dokončili nahrávání posledních vokálů Paula Waggenera (Operation Werewolf) pro náš společný projekt.

Idea ohledně založení black metalové kapely nás s mým bratrem Jonem napadla před více než šesti lety.

Od založení šlo už všechno celkem rychle, o rok později jsme dokončovali naše první album AB ORIGINE FIDELIS.

Založení kapely byl zpočátku způsob, jak znovu spojit síly po dlouhých letech oboustranného nezájmu. Dali jsme na papír vše, co jsme měli na srdci i na duši.

Ale myslím si, že to v nás bylo už dlouho; když jsme byli ještě velmi mladí (myslím, že mi bylo asi 10 a Jonovi 7 let), tak jsme oba byli velkými fanoušky alba „Killers“ od IRON MAIDEN a už tehdy jsme chtěli vytvořit svou vlastní kapelu.

Měli jsme magnetofon s velmi levným starým mikrofonem a dokázali jsme vložit naše hlasy na všechny instrumentální písně, které jsme našli.

Pokud si dobře vzpomínám, dali jsme své hlasy na začátek „Boys are back in town“ od kapely THIN LIZZY a na „Not of this Earth“ od zpěváka JOE SATRIANIHO.

Náš hudební vkus byl velmi ovlivněn našimi rodiči, už když jsme byli děti. Rodiče poslouchali skupiny jako LAIBACH a DEATH IN JUNE a spoustu další hudby. Poprvé jsme ale slyšeli black metal okolo roku 2000. Konkrétně „Jesus christ sodomised“ od MARDUK. Bylo to na kompilaci od francouzského hard rockového časopisu s názvem „HARD’N’HEAVY“. Dnes tento časopis už neexistuje. Ve stejném časopise jsme objevili Hreidmarra (Anorexia Nervosa a CNK).

2. Jak jste přišli na název kapely? Ve slovenštině by to bylo „Pobozkaj mi sekeru“ čili (Jdi do prdele). Chtěli jste od samého začátku poukázat na to, že neděláte hudbu pro „bábovky“?

Vyzkoušeli jsme několik jmen, mnohem obyčejnějších, ale nebyli jsme s nimi vůbec spokojeni. Jednou v noci, když jsme byli opravdu zoufalí, že nejsme schopni vymyslet správné jméno kapely a musím říci, že i dost opilí, jsme poslouchali francouzskou black metalovou kapelu, která se nám hodně líbí „CRISTALYS“. Mají skvělou píseň s názvem „Baise Ma Hache“, zpívají v ní o skotském rebelovi Williamovi Wallace (Statečném srdci) a ta nás udeřila do tváře jako kladivo!

Ve francouzštině se výraz „baise“ používá jako „políbit“ nebo „mrdat.“

BAISE MA HACHE“ také pochází ze starého komiksu s názvem «SLAINE» a KISS MY AXE zde byl válečný pokřik hlavní postavy. Je to náš vlastní způsob, jak plivnout „Me ne Frego“ do tváře nepřítele.

3. Na prvních dvou albech jsme mohli cítit, že je zde hodně inspirace od Peste Noire. Byla tato inspirace zamýšlená? Kdy se zrodila myšlenka na změnu vašeho stylu?

Peste Noire nás očividně hodně ovlivnili, ale nebyli naší jedinou inspirací. Díky jejich hudbě jsme chtěli začít hrát black metal a vytvářet něco odlišného. Chtěli jsme se dostat dál od tradičního uctívání Satana. Což pro nás znamenalo zpívat ve francouzštině, využívat různých uměleckých děl a mluvit o věcech, z kterých jsme opravdu nadšeni.

4. A jsme u toho, které kapely vás nejvíce inspirují?

Máme rádi spoustu různých druhů hudby a i kapel, ale nejvíce nás na začátku BMH inspirovali Absurd a Peste Noire. Tématicky i hudebně.

5. Každé z vašich alb má koncept. Bréviaire du Chaos hovoří o situaci v Evropě. Dá se říci, že F.E.R.T pokračuje v tématu předchozího alba a je o boji za svobodu?

Ano. Je to pravda. Ale objektem našeho zájmu nikdy nebyla otázka boje za svobodu. Odtrhnout se od „systému“ znamená totiž povinnosti a svoboda je jen věčnou iluzí. Jediná věc, kterou považujeme za svobodnou, je schopnost vytvářet svůj vlastní svět a bránit ho. F.E.R.T je o hledání toho, co jsme už popsali v „Bréviaire du Chaos“ a je tedy od začátku až do konce výzvou k boji.

6. Co si myslíte o současné situaci v Evropě? V době imigrantské krize a všeobecné tolerance se někteří lidé pokoušejí vytvářet black metalová alba, tak aby nikoho neurazili.

Současná situace v Evropě je katastrofální téměř ve všech zemích, ale zejména ve Francii. Ztrácíme naši identitu, hodnoty a suverenitu. Globalizace nás všechny pomalu zabíjí. Pokud se snažíte držet hlavu nad vodou, je frustrující sledovat, jak zaniká tisíciletá historie naší země. Nejsme fatalisté, ale v budoucnosti to bude pravděpodobně jenom horší a horší. Současná moderní západní civilizace jistě padne, je to jen otázkou času.

Francouzský básník a válečník Dominique Venner prohlásil: „Pokud budeme mít nad dveřmi pušku, polena v krbu a děti v kolébce, budeme pány našich domovů!“

A to se mnou souzní.

Podle našeho názoru je nejdůležitější budovat silná přátelství a vyhýbat se tomu, jakými nás systém nutí být. Tedy – poddajnými, individualistickými a neschopnými myslet samostatně. Dále je důležité držet se co nejdále od světa orientovaného na konzum a žít daleko od velkých měst.

A také starat se o svou rodinu, starat se o své přátele, a ne vše je ztraceno.

Black metal nemá smysl, pokud lidé, kteří ho hrají, cenzurují své vlastní umění. Nemusíte být nutně politicky angažovaný, ale nesmíte ospravedlňovat to, co říkáte a děláte. Skutečný black metal pochází z nitra, srdce a krve. Je to jednoduché.

7. Obal alba F.E.R.T namaloval Paolo Girardi. Byl námět na obraz jeho vlastním nápadem, nebo jsi měl představu, jak by měl obal vypadat a sdílel jsi ji s Paolem?

Dali jsme mu všechny podrobnosti, které jsme chtěli mít na obalu a on to namaloval ve svém vlastním stylu. Jsme hrdí na naši spolupráci s ním. Paolo má náš veškerý respekt.

8. Není to tak dávno, co byl váš tým posílen RMS Hreidmarrem. Odkud pochází nápad získat dalšího zpěváka? A co je nejdůležitější, jak zpívá Hreidmarr? Probíhala jeho integrace do kapely hladce?

Když jsme hledali hosta na píseň „Les fils de la peste“ z alba „Breviaire du chaos“, Famine nám řekl, že Hreidmarr bydlí v naší blízkosti. Kontaktoval jsem ho a přišel k nám, aby nám nahrál vokály. Od té doby jsme si vybudovali solidní vztah a nápad udělat celé album dohromady pak vyplynul zcela přirozeně. Nahrávka F.E.R.T je pro nás stále skvělým suvenýrem a nyní je skutečnou součástí BMH. Sdílíme s Hreidmarrem jeviště při každé naší show a stále s ním spolupracujeme na novém materiálu.

9. V logu BMH můžeme vidět Edelweiss (alpskou protěž). Má pro vás zvláštní význam?

Edelweiss je starý alpský symbol. Ztělesňuje čistotu, odvahu a loajalitu. Je to vzácný květ a najdou ho jen ti, kdo mají odvahu a sílu vystoupat na vysoké hory. Pro nás je Edelweiss jak identitou, tak i duchovním průvodcem. Připomíná nám, že nic se nedá získat příliš snadno, ať už se jedná o úctu či o moc. A že vůle přivodit změnu vyžaduje hodně úsilí.

10. Hráli jste na několika významných festivalech. Jaké bylo publikum? Plánujete nějaké tour?

Měli jsme štěstí, že nám bylo umožněno hrát na některých dobrých místech v Evropě a Severní Americe. Je mi ctí vidět, že nás mnoho lidí z různých zemí sleduje a podporuje.

Neplánujeme žádné tour. Raději hrajeme méně koncertů, ale s větší intenzitou.

11. Měli jste někdy problémy, protože jste hráli na živo? Někteří lidé se vás pokoušejí označit za fanoušky Adolfa a jeho přátel.

Kvůli živým vystoupením jsme nikdy neměli žádné problémy, ale náš první koncert byl zrušen kvůli nátlaku na majitele místa konání. „Problémy“ máme jedině na internetu.

Chlápci v black metalu mluví o ďáblovi, znásilňování mrtvých dětí, nabodávání jeptišek, ale dost se jich roztřese, když jsou obviněni z nacismu. Myslím si, že je dobře, když je obtížné organizovat black metalové koncerty a když jsou rušeny ze strany antify. Dává to věcem novou perspektivu. Black metalový koncert musí být válkou, ne převlékací párty nebo hudbou, kde kluci hledají slávu. Black metal není pro podvodníky, herce a kundičky hrající si na muže. Za pár let se doufám toto prostředí stane skutečným podzemním hnutím. A jen ti praví a autentičtí hráči budou mít koule na to, aby mohli hrát.

12. Poté, co jsem viděl pár fotek na stránce vaší kapely, jsem si odvodil, že jsi také velkým fanouškem do motocyklů. Odkud vychází vaše fascinace těmito železnými oři?

Je to pravda. Vychází to z mého dětství. Poprvé jsem myslím jel na kole svého otce, když mi byly 3 roky a můj zájem o jízdu v průběhu let narůstal a nikdy mě neopustil. Jízdu na motocyklu mám v krvi. Pro mě to není jen způsob, jak se dostat z jednoho bodu do druhého, ale spojuji se zde také s živly. Když jedu; vítr, déšť, zima a slunce mě fackují do tváře. Svobodu je třeba si zasloužit!

Když jedete na motorce, vezmete si sebou jen naprosté minimum. V moderním životě se všichni propadáme pod tíhou zbytečných věcí a tak je skvělé zažít pocit svobody – jet daleko a rychle jen s nožem a vaším ptákem.

13. Cestuješ s tímto dopravním prostředkem hodně? Chceš procestovat celou Evropu?

Snažím se jezdit co nejvíce. Mám starou BMW R100 vyrobenou na zakázku od A do Z mým tátou. Je to ta nejlepší motorka, jakou mohu vlastnit. Prvně bych s ní chtěl projet «Tour de France». Potom popřemýšlím o zbytku Evropy. Pokud tedy do té doby nebude už všechno úplně zpustošené a spálené.

14. Pravděpodobně jste v nějakém gangu. Jste součástí Operation Werewolf? Máte k nim nějaký zvláštní vztah?

Samozřejmě, že BMH není gang, ale BMH pro nás není jen hudební skupinou. Vše, co v našich životech vytváříme, odráží BMH. Je součástí našeho každodenního života.

Baise Ma Hache a OPWW jsou dvě různé věci, ale jsme propojeni mnoha způsoby a sdílíme stejné názory na život a bratrství. S Paulem Waggenerem jsme si vybudovali solidní přátelství.

Minulý březen jsme byli ve Virginii, abychom nahráli náš nový hudební projekt s P.W. Náš hudební projekt spojuje black metal a hudbu outlaw country…

Jon nahrál všechny instrumentální části doma a já jsem napsal skoro všechny písně ve francouzštině. Jon odvedl skvělou práci.

Hreidmarr přeložil některé texty do angličtiny.

Spolupracovali jsme s P.W. Až on vložil do písní hudbu; francouzštinu pro „growling“ a angličtinu pro čistější vokály.

Projekt je hotov, na konci října plánujeme finální mix a mastering.

Bude to něco.

15. Váš současný nahrávací label je polský Hammerbolt Prod. Jak probíhá vaše spolupráce? Říká se, že jste s nimi vypili více než jen jednu láhev vodky?

Spolupráce probíhá velmi dobře, Hammerbolt Prod. je s námi od prvního alba a pravděpodobně bude s námi ještě mnoho let, bude-li všechno v pořádku. Ano, potkali jsme se několikrát a jsme docela dobří přátelé.

16. Mohl by BMH existovat bez tebe nebo Jona?

Nemožné, oba jsme ze sebe vložili do BMH příliš mnoho. Pokud by někdo z nás odešel nebo zemřel, skončili by i BMH.

Nemyslím si, že bychom si mohli založit nějaké jiné samostatné projekty.

17. Jaké jsou budoucí plány pro BMH?

Pochodovat a udržovat oheň v našich srdcích jasný.

18. Děkuji ti za tvůj čas. Poslední slova patří tobě!

Děkuji ti za dobré otázky a jednoho dne se snad uvidíme v Polsku.

***

Zdroj: http://chaosvault.com/wywiady/baise-ma-hache/

Překlad: E. X.